Külföldről támadják a Mandinert, amióta feltártuk, hogy halálra vertek egy kényszersorozott magyar állampolgárt az ukrán toborzók

Az informatikai támadás elhárításán kollégáink folyamatosan dolgoznak.

Amerikai kutatók algoritmust fejlesztettek egy két résztvevős játékelméleti kérdés megoldására, amelyet akár politikusok is használhatnak választásokon.
A Maryland és a Stanford Egyetem, valamint a Microsoft Research kutatói megoldották a játékelmélet úgynevezett „Blotto ezredes” forgatókönyvét, amellyel általában választások és más két-résztvevős konfliktusok kimenetét elemzik.
„Mindaddig, amíg elég adatunk van egy adott forgatókönyvhöz, algoritmusunkkal nagyon sok vezető, például politikai jelöltek, sportcsapatok, vállalatok és katonai irányítók számára meg tudjuk találni a legjobb stratégiát” – jelentette ki Mohamed Hajiaghayi, a Maryland Egyetem kutatója.
A Blotto ezredesben mindkét versengő félnek nehéz döntéseket kell hoznia a korlátozott erőforrásokkal kapcsolatban. Az új algoritmus bebizonyította, hogy ez a stratégiai viselkedés kezelhető számítógépes módszerekkel.
„A versengés leírása alapján, képesek vagyunk meghatározni, hogy az adott játékos számára melyik stratégiával maximalizálható a kimenet” – folytatja Hajiaghayi.
Az algoritmus egyensúlyi állapotot tételez fel, amelyben mindkét fél az ellenfél módszeréhez alkalmazható legjobb stratégiát használja. A számítógépes megoldás kidolgozásának legnagyobb problémáját a potenciális stratégiák magas száma jelentette, de a kutatók végül sikerrel jártak: összes lehetséges stratégia helyett „csak” a reprezentatív választásokkal dolgoztak.